BengtsBilder

Diverse bilder från min vardag och lite annat. All photographs in this blog © Bengt Gustafsson, Bengts Bilder.

2-220 Åre

Jag trodde att jag skulle hinna lägga upp något blogginlägg under helgen, men det fanns det aldrig tid till.
Vi åkte upp på torsdagnatt med tåg, som blev försenat en timme pga datorproblem i Skåne. Så vi anlände en timme föresnade till Åre. Det gick dock snabbt att ta sig till stugan och redan 09.30 satt vi vid bordet i stugan och påbörjade vår konferens. Vi lyckades klara av dagordningen för förmiddagen genom koncentrerat arbete.

Vi åt en snabblunch bestående av fil, flingor och mackor. Sedan ut till backarna för lite skidåkning på eftermiddagen. Vädret var inte det allra bästa, gråmulet och blåsigt. Pisterna var ganska isiga så vi började lugnt med lite blåa nedfarter samt en och annan röd. Vi åkte in på lite afterski, men eftersom våra icke skidåkande kollegor satt kvar i stugan åkte vi dit efter en öl. I stugan blev det bastu, dusch. öl med tilltugg och en massa prat. Middag var bokad på en italiensk krog i byn kl 20.30. God mat och gott vin fick vi, men redan kl 23 var vi på väg hem till stugan. Man sover inte så bra på tåg och vi var alla ganska trötta.  Skidåkningen spelade också in tror jag.

Lördagmorgon var planerna att stå i liften kl 09.00... det blåste 11 m/s på morgonen så vi stressade inte. Ändå var vi i liften kl 09.30, ett åk räckte sedan tog vi oss med buss över till Björnen där det bara blåste hälften så mycket. Vi åkte fram till 12.30 inkl ett stopp för lite gulaschsoppa i backen. Kl 13 satt vi åter i Stugan och fortsatte konferensen.
Avbrott för fika så klart, men vi jobbad intensivt fram till 18.30. Då blev det bastu igen för de som önskade, sedan middag på kvällen. Vi var tillbaka i stugan igen vid 23.30 och somnade före midnatt.

Söndag så lämnade vi stugan 8.00 åt frukost på Åregården, konfererade fram till12 då vi fick en härlig lunch. Kl 14.10 skulle tåget gå igen och vi hann även handla "middag" till tågresan eftersom SJ inte hade lycktas få med mat på detta tåg. Vid niotiden på kvällen anlände vi stillbaka i Stockholm.

En lyckad konferens i alla fall med en del friskvård i skidbacken. Dock inte så mycket fotograferande tyvärr.

Intensivt arbete, vi arbetar direkt i dokumenten i våra datorer.

Fredagens lunch åt vi med utskit över Åresjön

Grått och dimmigt

Glatt humör i backen

Inlagt 2009-01-26 22:02 | Läst 7728 ggr. | Permalink
När jag ser liftbilden blir jag sugen och åka dit upp. 7 år se'n senast vi var där. Får nog ta ett snack med våra bekanta i Duved.
Däremot blir jag inte ett dugg sugen på arbete, förstå de'!!!!!!!!//Kurre
Kul att kombinera nytta o nöje. Vi ska försöka satsa på en Åre-resa nästa år. Men då vill jag beställa mer sol. :)
Men en fråga: vad för jobb gör ni/du? (Förlåt om jag har missat det)
Vilken intensiv helg du haft Bengt.
Nu får du allt ta och vila upp dig vännen.
Kram Lena

(Visas ej)

Hur mycket är tre plus två?