BengtsBilder

Diverse bilder från min vardag och lite annat. All photographs in this blog © Bengt Gustafsson, Bengts Bilder.
2023-08-31 15:55 BengtsBilder
Dags för hemresa, vi hade några timmar fritt på förmiddagen innan bussen till flygplatsen skulle gå. Jag och Maria tog en promenad ned till centrum.  Vy från hotellet lätt molntäcke Vi tog en liten ... läs mer..

Läst 890 ggr | 2 kommentarer.
2023-08-28 16:07 BengtsBilder
Dag 6 åkte vi till Fuglafjordur som ligger på Eysturoys östkust för ett besök och en kortare vandring hos vår guide Ásbjörn och hans fina får. Lunch åt vi i Fuglafjordur och på eftermiddagen besökte ... läs mer..

Läst 1042 ggr | 6 kommentarer.
2023-08-27 18:32 BengtsBilder
Ingen bra dag för mig, snorig och hostig och i planeringen ingick en vandring på Nolsoy, från efter lunch till ca 18.30. Jag beslutade under frukosten att inte vandra men åka med båten till Nolsoy ... läs mer..

Läst 948 ggr | 10 kommentarer.
2023-08-26 17:11 BengtsBilder
Denna dag var det workshop för de stickare som var med på resan. Jag och den andra manliga resenären bokade in oss på en dagsutflykt till de norra delarna av öarna. Vi hade tur och på resan deltog vi ... läs mer..

Läst 898 ggr | 9 kommentarer.
2023-08-25 15:10 BengtsBilder
Dag 3 var avsatt för vandring från hotellet i Torshamn till Kirkjubour. Innan Torshavn blev Färöarnas huvudstad var Kirkjubøur den by där biskopen hade sitt säte och därifrån sköttes även öarnas ... läs mer..

Läst 603 ggr | 3 kommentarer.